Unge og skoleliv

Mere selvstyring til skolerne. Det er ledelse og skolebestyrelse der skal lægge linjen selv og ikke den centrale topstyring fra kommunen

Vores børn og unge fortjener den bedst mulige uddannelse.

Skolen er grundlaget for vores børns succes i livet. Vi skal derfor sikre at vores børn får den bedst mulige skolegang både fagligt og socialt. I Tårnby bruges der mange penge på at drive vores skoler, men mange steder er det basale ikke på plads. Der mangler faglokaler og arbejdsstationer til lærerne og det påvirker både faglighed og trivsel.

Vi skal lade de enkelte skoler styre sig selv og deres økonomi. Vi skal give plads til flere forsøg på at tilrettelægge undervisningen og måden, man vælger at gøre tingene på lokalt. Vi ønsker, at skolerne får lov at prøve nye tanker og idéer af med eksempelvis profillinjer i udskolingen, så vi kan lære af hinandens succeser og sammen skabe den bedste skolegang for vores børn.

Vi ønsker fokus på det enkelte barn – både de børn der har svært ved skolearbejdet og de børn der har let ved skolearbejdet. Alle børn skal ses, støttes, udfordres og motiveres. Og når behovet opstår, skal kommunen sikre, at tilstrækkelig hjælp og støtte er til rådighed – det manglede bare!

Vi arbejder for:

• De basale rammer på plads. Alle skal have en arbejdsplads/station
  • Højere grad af selvstyring af skolerne
  • Trivsel og faglighed gennem frihed til skolerne og motiverende undervisning.
  • Fokus på støtte og vejledning til udsatte børn. Med det samme.