Erhverv og iværksætteri

Kirstinehøj er fuldt udbygget, og der skal afsættes plads til iværksætteri og erhverv i et nyt udlagt erhvervsområde.

Hos Det Konservative Folkeparti ved vi, at det er private erhvervsdrivende, som vi skal leve af i fremtiden, og vi ser det som kommunens pligt, at bakke op på bedst mulig vis.

Kommunikationen mellem virksomhederne og kommunen skal være let, ukompliceret og tilgængelig i dagtimerne. Derfor skal der etableres en erhvervsafdeling, der klarer kontakten og servicen af virksomhederne. Vi skal sikre, at kommunen servicerer vores virksomheder efter bedste evne.

Et øget samarbejde mellem kommunen og virksomhederne skal danne grundlag for eksempelvis. yderligere flexjobordninger.

Vi skal passe på vores virksomheder, som er med til at betale for og gøre Tårnby til den kommune, som vi holder af.

I Tårnby skal vi bakke op om vores iværksættere. Der er ikke noget mere dræbende for initiativlysten end rigide lokalplaner, tungt bureaukrati eller mangel på vejledning. Sådan skal det ikke være – ikke i Tårnby. Vi skal sikre, at de borgere, der går rundt med en iværksætter i maven, ved, hvor de kan finde hjælp og vejledning.