Politikområder – Kommunalvalg 2017

Politiker

Det lyder måske kedeligt, men en politik på et område er politikernes kontrakt med borgerne om, hvad de kan forvente, at kommunen arbejder for.
Det er kun fair, at borgerne ved, hvad de kan forvente af kommunen nu, og hvad kommunen planlægger at gøre i fremtiden. Helt konkret. Der skal stå mål i sådanne politikker, så borgerne kan prikke politikere og embedsfolk på skulderen, hvis der ikke bliver leveret.
Hos Det Konservative Folkeparti mener vi, at det er at tage vores borgere alvorligt og seriøst. Man skal kunne stole på kommunen, føle sig ordentligt behandlet, og man skal vide hvad man kan forvente sig.
Selvfølgelig!

Tro på kommunens medarbejdere

I Tårnby har vi i mange år været slemme til at gøre brug af det, som på et fint sprog, hedder micromanagement. Altså, hvor man fra ledelsens side bestemmer helt ned i de mindste detaljer, hvordan kommunens ansatte udfører deres arbejde. Det giver dårlig service for borgerne, elendigt arbejdsklima for de ansatte og et hamrende tungt kommunalt apparat.
Det skal være slut. Vi skal tro på at vores medarbejdere har de kompetencer der skal til for at løse de opgaver, som de nu engang er ansat til.
I Det Konservative Folkeparti tror vi på vores ansatte. Vi tror på arbejdsglæde, kreativitet og inspiration, og at den kommer, når man kan være med til at bestemmer, hvordan arbejdsopgaverne udføres. Det er professionelle mennesker – de ved, hvad de gør, og vi skal bakke op.
Til alles bedste.